Nowa oprawa TVN 7 jest bardziej dynamiczna, nowoczesna i przede wszystkim filmowa. Szata graficzna utrzymana jest w tonacjach pomarańczy, fuksji oraz antracytu. Identyfikacja wizualna stacji została zrealizowana z wykorzystaniem tradycyjnych technik filmowych, rekwizytów oraz animacji 3D. Kreacją zajęła się znana niemiecka agencja Luxlotusliner. Muzyka została skomponowana przez renomowaną paryską firmę Novaspot. Projektem kierował Dział Autopromocji Telewizji TVN.
- Na kanwie tej współpracy udało się uzyskać awangardową oprawę graficzną nowoczesnego kanału filmowego, jakim jest TVN 7. Intensywnością kolorów podkreślamy moc emocji i wrażeń oferowanych przez zróżnicowaną ofertę filmowo-serialową – mówi Małgorzata Jopek, szefowa TVN 7.
Wraz ze zmianą oprawy, zmieni się logotyp stacji. Nowy, nawiązuje kształtem do głównego kanału TVN, podkreślając tym samym synergie grupy. Równocześnie z wprowadzeniem oprawy planowana jest premiera dwóch pasm. „Rozkochane popołudnie" (emisja: od 1 września, od poniedziałku do piątku od godziny 17.00) oraz „Dokument w Siódemce" (emisja: od 1 października, w środy o godzinie 22.00)