ART-B. Made in Poland PRZED EMISJĄ W TV: Kupić drożej, taniej sprzedać?

ART-B
ART-B. Made in Poland: Kupić drożej, sprzedać taniej
Aneta Kopacz w serialu dokumentalnym ART-B. Made in Poland przygląda się fenomenowi polskiej firmy, która zarobiła w krótkim czasie miliardy złotych.

Jak to możliwe, że młodzi ludzie - tuż po upadku komunizmu - zyskali taką fortunę?Bogusław Bagsik i Andrzej Gąsiorowski w firmie ART-B wykorzystali wadliwe mechanizmy rozwijającego się kapitalizmu. Udało im się wzbogacić za sprawą dobrej intuicji i umiejętnego myślenia wolnorynkowego. Szybko rozpoczęli współpracę na rynkach międzynarodowych.

O czym opowiada 3. odcinek ART-B. Made in Poland?

Trzeci odcinek serii skupia się na źródłach potęgi firmy Art-B. Bagsik i Gąsiorowski opowiedzą, jak kupując drożej w Korei i sprzedając taniej w Polsce zarabiali ogromne pieniądze. Ujawnią też, jaki w tym udział miał Plan Balcerowicza oraz ich kontakty w środowisku protestanckim. Widzowie dowiedzą się, dlaczego zyski z inwestycji dochodziły nawet do 18 tys. procent w skali roku i w jaki sposób rodził się kapitalizm nad Wisłą.

ART-B. Made in Poland: Kim byli Bagsik i Gąsiorowski?

Sensacyjny serial dokumentalny o życiu i karierze, wzlotach i upadkach właścicieli jednej z największych prywatnych firm w historii Polski. Art-B w latach 1990-1992 stworzyła sieć sześciuset firm-córek w pięćdziesięciu krajach świata. Spółka osiągnęła obrót 22,5 miliarda dolarów w ciągu osiemnastu miesięcy, co jest lepszym wynikiem niż obrót Orlenu w 2015 roku.

Zobacz również:

ART-B

ART-B

podziel się:

Pozostałe wiadomości